tisdag 25 mars 2014

Med risk för att bli jäkla negativ...hur svårt ska det vara att få bli blå seglingsledare?

Jag skrev tidigare ett öppet brev till SSF´s styrelse (ordföranden Lena Engström svarade och en diskussion kom igång) angående hur svårt det blivit att få till sanktionerade seglingar på grund av arrangörskommitténs "kvalitetskrav". ( länk till det öppna brevet).
Jag har i vinter försökt få Anders Larzon och Jonas Jemt att hålla detta som on-line utbildning för oss som har mer än nödvändig praktik. Helt enkelt för att nå ut i landsändarna utanför Göteborg och Stockholm så det går att leva upp till kvalitetskravet.
Idén spolades sen av Anders Larzon och det bestämdes tillsammans med SkSF att man skulle köra på linjen som man gjort tidigare med utbildning nu i sjösättningstider.
Eftersom jag då gav upp och tänkte att då får jag väl ta en helg till det här.

Under tre veckors tid har jag nu sökt information om när utbildningen ska gå. Fortfarande finns ingen datum utsatt. Hur svårt ska det vara?
Vems är felet att ingen är intresserade när det den 25 mars ännu inte har annonserats en datum?

1 kommentar:

Anders Nilsson sa...

Fick nu ett nyhetsbrev från SkSF.

"Än så länge är det väldigt få anmälda och risken är att utbildningarna kan få ställas in. Den 22/4 är sista anmälningsdagen, efter detta datumet avgörs det om kurserna kan gå eller inte."

Själv kan jag inte gå på just denna helg för min fru är på en 4-dagars konferens som sträcker sig över helgen. Tyvärr.